středa 4. listopadu 2015

Dvě minirecenze

Poslední dobou mám nějak hodně práce a na blog a recenzování mi nezbývá moc času (omluva, ne výmluva). To bych ale chtěla rozhodně změnit. Chystám se na blog zavést pár novinek, ale o tom až jindy :-). Teď tady pro vás mám minirecenze na knihy Muž jménem Ove a Skleněný trůn.
Tyto dvě knihy už byly recenzovány mnohokrát, proto jsem se raději rozhodla pro krátké zhodnocení a doporučení než pro klasickou recenzi. Doufám, že se vám kratší verze bude líbit a nebude vám vadit.  

MUŽ JMÉNEM OVE 
Oveho jsem přečetla už během prázdnin, takže už od přečtení uběhla nějaká doba. Příběh na mě dost zapůsobil a pro ty, kteří knihu stále nečetli bych ji ráda doporučila.
Poslední dobou mi přirostli k srdci postavy neurotiků, mezi které Ove patří každým coulem. Stárnoucí muž po smrti své milované ženy neshledává svět vhodným místem pro život. Raději chce odejít za svou láskou a hledá způsob odchodu ze světa.
Námět se zdá smutný a depresivní, ale autor knihy Frederik Backman je mistr humoru. Dokáže vytvořit dokonale bizarní i reálné situace, kdy se od srdce zasmějete. Oveho neurotické poznámky vám hned zlepší den. Během knihy jsem měla chuť si jednoho takového neurotického dědu pořídit domů, protože s ním se rozhodně člověk nenudí.
Hodně často Muže jménem Ove doporučuji lidem kolem sebe, když se mě ptají na zaručené knižní tipy. Za mě tedy Oveho ano!
Autor letos vydal i druhou knihu Babička se omlouvá a pozdravuje, slibující stejné pobavení. Určitě se na ní také chystám.

Název: Muž jménem Ove
Autor: Frederik Backman
Nakladatelství: Host

SKLENĚNÝ TRŮN 
Novinka Skleněný trůn byla hodně diskutovaná během uplynulého měsíce. Někteří byli z knihy nadšení jiní už podstatně méně. Jak se na hodně očekávanou knihu v českém prostředí dívám já?
Co mě na knize na první pohled zaujalo byla jednoznačně obálka. Miluju žánr fantasy a ta obálka mě naprosto dostala.
Musím přiznat, že podle anotace na přebalu knihy jsem od knihy očekávala trochu víc. Popis mi totiž moc neseděl k příběhu. Na fantasy knihách mám ráda silné hrdinky, které dokážou postavit před nebezpečí a nakopat mu zadek, hodně jsem to čekala i u této knihy.
Hlavní postava Celaeny mi přišla oproti popisu - srdce z ledu - naprosto odlišná. Bývalá nájemná vražedkyně, které se všichni obávali na mě v příběhu působila dost křehce a nesměle. Ale s mečem uměla zacházet nepochybně skvěle :D.
Opět se mi potvrdil fakt, když od něčeho hodně očekáváte, budete pak minimálně lehce zklamaní. Nemůžu říct, že se mi kniha nelíbila. Závěr pro mě byl hodně napínavý a celý příběh prošpikován tajemstvím a kouzly jsou skvělé přísady do celkového receptu pro mě vždy lákavým. Vůbec nelituji, že jsem knihu četla.
I u této knihy autorka chystá další díl. Na pokračování jsem zvědavá, vím teď co můžu čekat. Doufám, že autorka v druhé knize více rozvine tématiku kouzel a tajemné moci, naznačenou v první díle.

Název: Skleněný trůn
Autor: Sarah J. Maasová
Nakladatelství: CooBoo

A CO VAŠE NÁZORY NA OBĚ KNIHY? ČETLI JSTE? 



Žádné komentáře:

Okomentovat