pátek 29. května 2015

Moje první setkání s audioknihou a krátká recenze na Nemesis

Hned na začátek se musím přiznat, že jsem nikdy nebyla příznivcem audioknih. Sice jsem jako malá na kazetách poslouchala pohádky o Spejblovi a Hurvínkovi nebo O Makové panence a motýlu Emanuelovi, ale čím jsem byla starší, dávala jsem více přednost papírové podobě. O Vánocích jsem dostala čtečku na ebooky, a i přes počáteční skepsi nyní cestuje pořád se mnou. Ale zpátky k audioknihám.

Co mi nejvíce zpočátku vadilo, bylo, že mám s knihou pouze zvukový kontakt. Nemůžu se vracet k pasážím, bez zbytečného přetáčení. Ale pak za mě rozhodla situace. V práci jsem se dostala nudné práci, při které jsem si krátila čas posloucháním písniček. Jako knihomolovi mi takto promarněný čas přišel téměř až trestuhodný, takže jsem se rozhodla, že vyzkouším audioknihy. Nejtěžší bylo rozhodování kterou. Slyšela jsem bezpočet kladných recenzí na knihy od Jo Nesba (doufám, že jméno skloňuji správně). Doma na polici na přečtení čeká jeho Levhart. Nakonec můj výběr padl na knihu Nemesis.


Hned při prvních minutách jsem byla příjemně překvapená jak úžasné audioknihy jsou. Práce mi s napínavým příběhem ubíhala daleko rychleji a příjemněji. Během dvou dní jsem knihu měla poslechnutou. Celá kniha byla výborně namluvená a úplně mě vtáhla do děje. Chvílemi jsem jenom seděla a byla celá napjatá, jak to nakonec dopadne.

Hlavní postavu  Harryho Hola namluvil český herec Igor Bareš. Díky jeho skvělému hlasu pro mě Harry získal podobu příjemně neurotického kriminalisty, ke kterému se ráda vrátím ať už v audio podobě nebo té papírové.

Jo Nesbø vytvořil na papíře přímo fascinující příběh, řekla bych, že postava Harryho Hola je mým novým oblíbeným vyšetřovatelem. Jeho genialita, se kterou dokáže spojovat stopy a důkazy je až nepochopitelná. Velkou práci samozřejmě odvedli i čeští herci, kteří knihu výborně nadabovali. 


Znovu musím být ráda za dobu  ve které žiju, která mi umožňuje takové zážitky. Moje první audiokniha určitě nebyla poslední, ráda si brzy poslechnu nějakou další.


A jaká je vaše zkušenost s audioknihou?

Žádné komentáře:

Okomentovat